آخرین اخبار : 

آیا شستشو باچای برای عفونت و التهاب چشمی مفید است؟

آیا شستشو باچای eye scrub &Tea برای عفونت ها و التهابات چشمی مفید است?

چشم انسان به عنوان آینه بدن نقش بسیار مهمی را در میان اندام های بدن بازی میکند وهرچقدر که این عضو ازسلامت بیشتری برخوردارباشد میتوان زیبایی های بیشتری رانظاره گر بود والبته فرصت تکرار صحنه های بیشتری در قاب چشمان به افراد هدیه داده خواهد شد.با وجود اینکه چشم یکی از اعضای حساس و پرکاربرد به حساب می آید، متاسفانه برخی افراد دست به اقدامات نادرست و غیر علمی عجیبی می زنند که در هیچ منبع پذیرفته شده ای به آنها اشاره نشده است.

یکی از این روش ها شست وشوی چشم ها با چای آن هم درمواقعی است که چشم دچار آسیب یا قرمزی شده یا اینکه جسمی خارجی وارد چشم شده باشد.

واقعیت این است که شاید این اقدام نادرست برای مدت کوتاهی قرمزی یا سوزش وخارش چشم را ازبین ببرد اما باید توجه داشت وجود ماده تئین در چای ،باعث منقبض شدن عروق ملتحمه چشم شده و به طورموقت قرمزی چشم را برطرف می کند اما علیرغم این عوارض زیادی به همراه خواهد داشت. چراکه هرچقدر هم که چای صاف شده باشد دارای ذراتی است که امکان دارد درصورت عفونت داشتن چشم، این ذرات ریز وارد مجرای اشکی شده و عفونت ناحیه چشم را بخصوص در کودکان که مجرای اشکی ضعیفتری دارند بوجود می آورد.

بهترین ،سالم ترین وموثرترین روش شست وشوی چشم با آب است به این ترتیب که ظرفی مناسب را پر از آب کرده وبا قراردادن چشم ها در آن وچند مرتبه پلک زدن تلاش شود تا جسم خارجی از چشم بیرون آید و درصورتی که به این روش میسر نشد ، لازم است به پزشک متخصص مراجعه شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.اشک حاوی تمام مواد لازم برای نگهداری چشم است و در صورتی که با وجود این مشکل برطرف نشد،باید به سراغ اقداماتی که مطرح شد رفت.

پاسخ همه سوالات تماس با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/eyelasik_catarac_clinic

لینک تلگرام مطب چشم پزشکی:

https://telegram.me/drmehrdadmohamadpour

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/drmohammadpour

, , , , , , , , , , , ,
پروفسور دکتر مهرداد محمدپور