آخرین اخبار : 

عفونت قرنیه بعد از عمل

کراتیت عفونی و زخم قرنیه از عوارض احتمالی CXL هستند. تخریب اپیتلیوم قرنیه در طول CXL و نقص اپیتلیال ناشی از آن، استفاده از لنز تماسی با باند نرم و کورتیکواستروئیدهای موضعی عوامل خطر عفونت میکروبی هستند .

اخیراً کراتیت شدید با اسمیر قرنیه برای pseudomonas aeruginosa گزارش شده است. یک مطالعه چهار مورد کراتیت شدید را در گروهی از ۱۱۷ چشم کراتوکونیک تحت درمان با CXL استاندارد گزارش کرد .

یک مطالعه گذشته نگر بر روی ۲۳۵۰ بیمار (۱۷۱۵ CXL معمولی، ۳۱۰ ترانسپیتلیال CXL و ۳۲۵ CXL تسریع شده) طی ۷ سال (از ژانویه ۲۰۰۷ تا ژانویه ۲۰۱۴)، چهار چشم با نفوذ قرنیه را نشان داد که باعث ایجاد کراتیت عفونی استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به موکسیفلوکساسین شد (۱۲۱). Kymionis و همکاران گزارش یک مورد از کراتیت لاملار منتشر پس از CXL را گزارش کردند (۱۲۲). کراتیت آکانتامبا و کراتیت پلی میکروبی نیز پس از CXL گزارش شده است. بهداشت ضعیف لنزهای تماسی به عنوان یک عامل خطر بالقوه در این بیماران در نظر گرفته شده است.

سری های کوچک بیماران تشکیل نفوذهای استرومی استریل پس از CXL را توصیف کردند. همچنین گزارش هایی از نفوذ حلقه های استریل محیطی بعد از CXL وجود دارد که پس از القای استروئیدهای موضعی به طور کامل برطرف شد (۱۲۳). واکنش ایمنی به آنتی ژنهای استافیلوکوکی مسئول این عارضه عنوان شده است.

پاسخ همه  سوالات تماس با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/eyelasik_catarac_clinic

لینک تلگرام مطب چشم پزشکی:

https://telegram.me/drmehrdadmohamadpour

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/drmohammadpour

, , , , , , , , , , ,
پروفسور دکتر مهرداد محمدپور