علائم التهاب عصب بینایی

🔺🔺🔺👁👁👁
التهاب عصب بینایی در بیشتر موارد فقط یکی از چشم ها را درگیر خواهد کرد. این علائم ممکن است شامل موارد زیر شود:
🔸درد
بیشتر افراد مبتلا به التهاب عصب بینایی به درد چشم دچار شده و با حرکت چشم این درد شدت می گیرد. گاهی اوقات فرد دردی در پشت چشم خود احساس خواهد کرد.
🔸 از دست دادن بینایی یکی از چشم ها
بیشتر افراد مبتلا در کمترین شدت شاهد کاهش قدرت بینایی خود خواهند بود، اما میزان کاهش قدرت بینایی در مبتلایان ممکن است متفاوت بوده و در بعضی از موارد شدید باشد. این کاهش قدرت بینایی معمولاً در طی چند ساعت تا چند روز ادامه داشته و بعد از چند هفته تا چند ماه بهبود خواهد یافت. البته در بعضی از افراد مبتلا این از دست دادن قدرت بینایی دائمی بوده و امکان بازگشت آن وجود نخواهد داشت.
🔸کاهش میدان دید
از بین رفتن قسمتی از بینایی فرد نیز یکی از علائمی است که ممکن است به صورت الگوهای خاصی بروز پیدا کرده و به عنوان مثال فرد مبتلا قسمتی از دید مرکزی خود را کاملاً از دست بدهد.
🔸از بین رفتن تشخیص رنگ
اغلب بیماری التهاب عصب بینایی بر درک رنگ ها تأثیر می گذارد. ممکن است به مرور زمان احساس کنید که رنگ ها نسبت به حالت عادی کم رنگ تر به نظر می رسند.
🔸چشمک زدن نورها
برخی از افراد مبتلا به التهاب عصب بینایی در حین حرکت دادن چشم نورها را به صورت چشمک زن یا لرزان ببینند.
التهاب عصب بینایی یکی از شایع ترین علائم ناشی از بیماری ام اس است. اما این عارضه می تواند به خاطر مصرف بعضی از داروها یا ابتلای فرد به دیابت نیز اتفاق بیفتد. همچنین این بیماری با سندرم دویک (NMO) نیز مرتبط است. این اختلال خود ایمنی باعث می شود تا سلول های سیستم ایمنی بدن و آنتی بادی ها به عصب بینایی، نخاع و در بعضی موارد مغز حمله کرده و به آن ها آسیب بزند.

پذیرش و نوبت دهی تماس تلفنی با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,