علل خشکی چشم

۱٫سن : خشکی چشم بخشی از روند طبیعی افزایش سن است و از علل اصلی ایجاد خشکی چشم می باشد. اکثریت افراد در سن بالای ۶۵ سال از سمپتوم های خشکی چشم شکایت می کنند. بالا رفتن سن می تواند باعث کاهش کمیت اشک  به علت ایجاد اختلال در لایه چربی و آبکی شود.

۲٫جنسیت:خانم ها نسبت به آقایان به علت تغییرات هورمونی درطی دوران بارداری و قاعدگی و استفاده از داروهای ضد بارداری بیشتر در معرض خشکی چشم قرار دارند.

۳٫استفاد از داروها: بعضی از داروها مثل آرام بخش ها، داروهای ضد افسردگی ها، آنتی هیستامینها، قرص های ضد بارداری، قرص های ضد فشار خون داروهای تجویزی برای درمان جوش،آکنه و برخی از مسکن‌هامانند مورفین و داروهای قلبی می توانند عامل خشکی چشم شوند.

۴٫بیماریها:وجود بعضی از بیماریها از جمله آرتریت روماتوئید ، دیابت، لوپوس، سندرم شوگرن، بیماری تیروئید، سندرم استیون جانسون می تواند منجر به خشکی چشم شود. همچنین بیماری های التهابی پلک (بلفاریت)و عفونت های سطحی چشم نیز باعث ایجاد خشکی چشم می شود.

۵٫عوامل محیطی:قرار گرفتن در معرض دود سیگار ، آلودگی هوا و آب و هوای گرم و خشک احتمال خشکی چشم را افزایش می دهد.
۶٫ تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی به علت تغییر دو چربی لایه اشکی می توانند باعث خشکی چشم شوند. یائسگی، بارداری و قرص های جلوگیری از بارداری به علت تغییرات هورمونی خشکی چشم را تشدید می کنند.

۷٫سایر علل: از سایر علل ایجاد خشکی چشم می توان به کار چشمی طولانی مدت با کامپیوتر، فقر ویتامین A، استفاده از لنز تماسی، نقص در پلک زدن و جراحی های انکساری قرنیه از جمله لیزیک اشاره نمود.

پاسخ همه سوالات تماس با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور