آخرین اخبار : 

فن آوری های جدید در حال توسعه برای بالینی ارزیابی ناهنجاری بیومکانیکی

قرنیه در پاسخ به پف هوا تا حدی با خواص مکانیکی آن ارتباط دارد، ما نمی‌توانیم خواص مکانیکی خاصی مانند سفتی را از این آزمایش‌ها به دست آوریم، همچنین نمی‌توانیم از داده‌های به‌دست‌آمده از این آزمایش‌ها برای درک چگونگی رفتار قرنیه تحت نیروهای عادی استفاده کنیم. به عنوان IOP و اینکه چگونه خواص مکانیکی آن به این امر کمک می کند، زیرا بارگذاری مورد استفاده یک بار فیزیولوژیکی معمولی نیست.
با توجه به رابطه بین خواص مکانیکی قرنیه، IOP و شکل قرنیه، در نتیجه خواص انکساری، بیشتر تحقیقات در حال حاضر به سمت درک و کمی کردن خواص مکانیکی قرنیه در پاسخ به نوسانات IOP انجام می‌شود. بررسی پاسخ قرنیه به این روش چندین مورد دارد.
مزایای. اولا، IOP به طور طبیعی روزانه و در طول چرخه قلبی تغییر می کند، بنابراین هیچ نیروی خارجی برای تحریک قرنیه مورد نیاز نیست. ثانیاً، نوسانات IOP برای شبیه‌سازی در آزمایش‌های ex vivo ساده است و می‌تواند مستقیماً با رفتار in vivo مرتبط باشد. ثالثا، از آنجایی که خواص مکانیکی قرنیه تحت فشار داخل چشم به طور ذاتی با شکل آن مرتبط است، مشاهده تغییرات در توزیع پاسخ قرنیه به نوسانات IOP پس از درمان‌هایی مانند CXL می‌تواند اطلاعات مفیدی را در مورد تغییرات توپوگرافی احتمالی که بیش از حد اتفاق می‌افتد ارائه دهد. دوره نقاهت زمانی که قرنیه از نظر بیومکانیک به حالت ثابت باز می گردد.
و در نهایت قرنیه ویسکوالاستیک است. از این رو، خواص مکانیکی آن وابسته به بار و زمان است، بنابراین برای به دست آوردن اطلاعات مفید و مرتبط در مورد رفتار in vivo آن، خواص آن باید در پاسخ به بارهای نماینده فیزیولوژیکی ارزیابی شود.

پاسخ همه سوالات تماس با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/eyelasik_catarac_clinic

لینک تلگرام مطب چشم پزشکی:

https://telegram.me/drmehrdadmohamadpour

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/drmohammadpour

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پروفسور دکتر مهرداد محمدپور