مراقبت از چشم در مشاغل

بیماری های شغلی از عوامل خطرزا در بین جوامع کارگری است و آسیب چشم در حین کار بسیار شایع می باشد که بسیاری از آنها به راحتی با استفاده از محافظ های چشمی قابل پیشگیری هستند.

کارگرانی که با پرس یا پتک با چکش بر فلزات و سنگ می کوبند، در معرض خطر پرتاب فلزات و اصابت به چشم هستند و پارگی قرنیه، آب مروارید، پارگی شبکيه و عوارض بسیار دیگر در انتظار این بیماران است

کارگرانی که در مقابل کوره های شیشه گری هستند، در معرض تابش اشعه مادون قرمز به چشم و ایجاد آب مروارید هستند استفاده از عینک ویژه می تواند احتمال ایجاد این عارضه را به حداقل برساند .

کارگرانی که در معرض مواد شیمیایی مانند آهک، پرمنگنات، ترکیبات کلر، بازها و اسیدها قرار دارند، در صورت و اقدامات احتیاطی می استفاده نکردن از ماسک و عینک توانند دچار ضایعات شیمیایی و سوختگی چشم شوند و در نتیجه در معرض تهدیدات نابینایی هستند پیشگیری از طریق روش های احتیاطی و ایمنی، میزان ضایعات ناشی از کار را | به حداقل می رساند.

پرتاب بك ذره کوچك با تراشه و یا مواجهه با نور شدید می تواند آسيب جبران ناپذیری را به چشم وارد سازد ولي بيشتر خطرات را می توان به آسانی کاهش داد . حفاظ های چشم برای سه خطر اصلي، ضربه ، پاشش، و اشعه ساخته و طراحی می شوند. باید مطابق مقررات در هنگام کار از عینك ایمنی استفاده کرد.

اشعه های الکترومغناطیسی متصاعد شده از نور خورشید به همان اندازه که برای پوست مضر است می تواند به چشم نیز آسیب برساند و برای چشم ضرر داشته باشد. قرار گرفتن چشم در معرض نور خورشید خطر ابتلا به بیماری هایی چون آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و بیماری ناخنک چشم با مروارید، دژنراسیون ماکولا و بیماری ناخنک چشم با پتریزیوم را افزایش می دهد. ۱۵ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا حتی در هوای ابری تاثیر فزاینده ای بر آسیب های ناشی از اشعه خورشید دارد. بنابر این بهتر است از لنز یا عینک های محافظ اشعه های الکترومغناطیسی ماورای بنفش UV استفاده کنید.

پذیرش و نوبت دهی تماس تلفنی با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/eyelasik_catarac_clinic

لینک تلگرام مطب چشم پزشکی:

https://telegram.me/drmehrdadmohamadpour

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/drmohammadpour

پیمایش به بالا