کار با کامپیوتر

بکارگیری کامپیوتر در محل های کار و حتی در خانه ها باعث شده تعداد کسانی که از مشکلات چشمی و سردرد در حین کار با کامپیوتر رنج می برند رو به افزایش باشد. مهمترین علائم استفاده زیاد و نامناسب از کامپیوتر عبارتند از: خستگی چشم، خشکی چشم، سوزش، اشک ریزش و تاری دید. همچنین ممکن است درد در گردن و شانه ها نیز ایجاد شود. یکی از مهمترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با کامپیوتر کاهش میزان پلک زدن است این مسأله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار سبب می شود تا پلک ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریعتر تبخیر می شود. که برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات می توان به چند نکته اشاره نمود:

-مرکز مانیتور باید حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر پایین تر چشمان شما باشد. این وضعیت علاوه بر اینکه باعث می شود پلک ها پایین تر قرار گیرند و سطح کمتری از چشم در معرض هوا باشد. از خستگی گردن و شانه ها نیز می کاهد ۶۰ تا 70  فاصله مانیتور با چشمان شما باید سانتی متر باشد.

-بطور ارادی پلک بزنید. این کار سبب می شود سطح چشم شما با اشک آغشته شده و خشک نشود. در صورتیکه مشکل شما شدید باشد می توانید از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید تا اشک تبخیر شده جبران شود. 

-در محیط اطراف کاربر از دستگاه بخور برای افزایش رطوبت محیط استفاده نمایید.

-هر ۵ تا ۱۰ دقیقه چشم خود را از مانیتور برداشته و به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه به نقطه ای دور نگاه کنید و سعی کنید تصویر آنجا را برای خود واضح نمایید. این کار سبب استراحت عضلات چشم می شود و از ایجاد اسپاسم عضلانی و ایجاد نزدیک بینی کاذب جلوگیری می کند. همچنین به شما وقت می دهد پلک بزنید و سطح چشم شما مرطوب شود.

پذیرش و نوبت دهی تماس تلفنی با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/eyelasik_catarac_clinic

لینک تلگرام مطب چشم پزشکی:

https://telegram.me/drmehrdadmohamadpour

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/drmohammadpour

پیمایش به بالا