آخرین اخبار : 

راه صحیح تمیزی عینک

هیچ چیز بدتر از یک نقطه یا لکه کثیف بر روی عینک ما نیست

وقتی چنین اتفاقی می افتد، بیشتر ما وسوسه می شویم با گوشه پیراهن خود آن را تمیز کنیم، اما باید در برابر این وسوسه مقاومت کرد زیرا ایده خوبی برای عینک ما نیست.
همانطور که پزشک چشم ما می تواند در طول معاینه چشم توضیحات کامل را بدهد، ما یک روش صحیح و یک روش اشتباه برای تمیز کردن عینک شما پیشنهاد می دهیم.
تمیز کردن صحیح عینک شما نه تنها باعث از بین بردن کثیفی و لکه های پوستی می شود، بلکه از خراش افتادن بر روی عینکتان نیز جلوگیری می کند و به شما این امکان را می دهد که همه چیز را خوب ببینید.
شما می خواهید مطمئن شوید که موادی که برای تمیز کردن عینک خود استفاده می کنید تمیز و نرم هستند. بهترین گزینه گوشه پیراهن شما نیست زیرا احتمالاً حاوی گرد و غبار یا ذراتی است که می توانند عینک شما را خراش دهند.
صابون ظریف
یک صابون ملایم، آب گرم و حوله پنبه ای تمیز بهترین ابزاری است که می توانید برای تمیز کردن عینک خود داشته باشید
کافی است عینک خود را در آب گرم بشویید ومقدار کمی صابون بمالید (حتما از مارک صابونی که لوسیون و مرطوب کننده نیست استفاده کنید).

صابون را با انگشتان داخل عینک مالیده و کاملاً بشویید تا تمام کف ها از بین برود. عینک را کاملا بشویید تا آب اضافی آن ریخته شود و سپس با یک حوله تمیز و خشک و بدون پرز آن را خشک کنید
پارچه های لنز میکرو فیبر و اسپری پاک کننده
این بسته های تمیز کردن عینک برای مسافرت بسیار مناسب هستند و به سینک و صابون نیازی نیست. پارچه های میکروفیبر همچنین برای صیقل دادن عینک پس از دم کردن گرد و غبار یا ذرات بسیار مناسب هستند. فقط مطمئن شوید که به طور مرتب تمیز می شوند. با این وجود، برای تمیز کردن و شفافیت عینک خود، توصیه می کنیم از تکنیک فوق استفاده کنید.
برای تمیز کردن عینک خود از سرکه ، شیشه یا پاک کن پنجره، سفید کننده، آمونیاک یا تف / بزاق استفاده نکنید.
به طور خاص، این روزها بسیاری از عینک ها دارای ضدآفتاب هستند که اگر به طور صحیح تمیز نشوند مستعد آسیب هستند و بویژه در برابر تمیز کننده های پنجره و الکل آسیب پذیر هستند.
به یاد بیاورید که اگر عینک شما خراشیده شود، برای تعمیر آنها کارهای کمی وجود دارد.
اگر لکی را بر روی عینک خود دیدید قبل از استفاده از پارچه برای تمیز کردن عینک خود سعی کنید آن پارچه را نیز تمیز کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پروفسور دکتر مهرداد محمدپور