آخرین اخبار : 

اثر قرمزی چشم

ظاهر چشم قرمز در تصاویر ، معروف به “اثر قرمزی چشم” درهنگامی رخ می دهد که یک دوربین با فلش در شب و در نورپردازی کم، نور منعکس شده از شبکیه را در دوربین شما ضبط می کند.
پرتوهای نوری برای تمرکز روی شبکیه، لایه ای از سلولهای ردیابی کننده نور در پشت چشم، از طریق قرنیه و مردمک چشم حرکت می کنند. از اینجا ، شبکیه پرتوهای نور را به پالس های الکترونیکی که در امتداد عصب بینایی به مغز می روند، برای ایجاد تصاویر بصری تبدیل می کند.
در واقع ، چشم بسیار شبیه به روشی که یک دوربین انجام می دهد، کار می کند. نور مانند یک شیشه لنز دوربین وارد پوشش روشن چشم می شود و مردمک میزان نور را که از طریق چشم عبور می کند مانند دیافراگم دوربین کنترل می کند. شبکیه نور ورودی را ضبط می کند و مانند فیلم دوربین، رکوردی از آن را به مغز می فرستد.
هنگامی که یک فلش دوربین خاموش می شود، مردمک چشمان شما وقت ندارند برای کاهش میزان نوری که در چشمانشان وارد می شود، دچار محدودیت شوند. بنابراین یک انفجار بزرگ از نور به شبکیه های آنها می رسد، منعکس می شود و در فیلم و عکس هم ضبط می شود. 
چشم ها در عکس ها به دلیل سرشار بودن خون از کوریوئید ، لایه ای از بافت همبند که در پشت چشم است و شبکیه را تغذیه می کند و به رنگ قرمز طبیعی خود در می آید.
آیا خاموش کردن فلش چشم قرمز را کاهش می دهد؟
بله ، اگر نور کافی در اتاق برای گرفتن عکس بدون استفاده از فلش وجود داشته باشد فلش دوربین خود را خاموش کنید
چگونه می توانید از چشم های قرمز در عکس ها جلوگیری کنید؟
به طور مستقیم به دوربین نگاه نکنید.

به عکاس خود بگویید که کمی از لنز فاصله بگیرند

بنابراین چشمانشان فلاش را با زاویه دید مستقیم نمی گیرند و با این کار احتمال چشمان قرمز در تصاویر کاهش می یابد.
اتاق را روشن تر کنید.

این امر احتمال ایجاد جلوه های قرمز چشم در عکس ها را افزایش می دهد. با روشن کردن بیشتر چراغ ها می توانید به از بین بردن چشم قرمز کمک کنید.
عملکرد ضد چشم قرمز را روشن کنید. بیشتر دوربین های مدرن این ویژگی را دارند. عملکردهای کاهش چشم قرمز قبل از اینکه دوربین واقعاً عکس بگیرد، شعله های کوتاهی از نور را منتشر می کند. انفجار نور از قبل باعث می شود که چشمان دچار انقباض شوند و در این صورت زمان کافی برای چشم پوشی مجدد وجود ندارد، از این رو جلوه چشم قرمز در عکس ها کاهش می یابد.
فلش و لنز را از هم جدا کنید. این روش برای دوربین های فلاش داخلی کار نمی کند ، اما اگر دوربین SLR (رفلکس تک لنز) دارید، از یک فلاش خارجی استفاده کنید که به دوربین شما متصل می شود. جابجایی فلاش دورتر از بدنه دوربین مانع از بازتاب نور از شاگردان سوژه شما از ورود به لنز می شود (این امر به سمت فلاش بازتاب می یابد ، نه لنز) و از بروز مشکل چشم قرمز جلوگیری می کند.
چند روش برای رفع عکس از چشم قرمز وجود دارد:
عکس های دیجیتال. اگر از دوربین دیجیتالی استفاده می کنید، می توانید عکس ها را در رایانه خود بارگذاری کرده و سپس با استفاده از “ابزار حذف چشم قرمز” در یک برنامه ویرایش تصویر، چشم قرمز متخلف را ویرایش کنید. بعضی از برنامه ها ویژگی “کشیدن و رها کردن” را دارند که می توانید از عنبیه چشم رنگی برداشته و آن را روی قسمت هایی از چشم ها که قرمز رنگ است قرار دهید. برنامه های دیگر به طور خودکار چشم قرمز را برای شما تصحیح می کنند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پروفسور دکتر مهرداد محمدپور