آخرین اخبار : 

تصویربرداری قوز قرنیه

معرفی
تصویربرداری قوز قرنیه در دهه گذشته به طور چشمگیری تکامل یافته است. Scheimpflug
تصویربرداری، یک ظهور بزرگ و افزودنی به فناوری مبتنی بر placido است که بر آن تسلط داشت که دردهه ۸۰ و ۹۰ هنوز تکنولوژی غالب است که به پزشک اجازه می دهد هر دو را ارزیابی کند.
انحنای خلفی قدامی و خلفی و مقایسه ضخامت قرنیه در هر نقطه از قرنیه با این حال، با طلوع این دهه،نوعی جدید ظهور کرده است و ظاهراً تا پایان این دهه از سایر فناوری ها پیشی خواهد گرفت: توموگرافی انسجام نوری (OCT). دومی پذیرش گسترده در تصویربرداری بخش قدامی بدست اورده اما تا همین اواخر چنین نبود.
چندین دستگاه با طراحی خوب این فناوری را با موفقیت در روال معمول گنجانده اند و ارزیابی کارآمد قرنیه و بخش قدامی را دارد.جالب اینجاست که فناوری ویدئوکراتوگرافی با اعتبار زمان ممکن است به عنوان یک پایه اصلی درتصویربرداری انحنای قدامی ادامه یابد.
حداقل برای مدتی، در ترکیب با اسکن نوری توموگرافی، چه بر پایه scheimpflug یا OCT، به دلیل سرعت و وضوح بالادرتصویربرداری. علاوه بر این، گام‌های اساسی در ارزیابی بیومکانیکی دقیق قرنیه، از طریق نمونه‌برداری Scheimpflug با فرکانس بالا،
شکل قرنیه و پاسخ به پف‌های هوا و اخیراً از طریق فناوری هایی مانند میکروسکوپ بریویلین محقق شده است. همراه با این فناوری‌ها، الگوریتم‌های پیچیده که برخی بر اساس تحلیل اجزای محدود،
رگرسیون های لوجستیک، تصمیم گیری های شاخه ای، یادگیری عمیق برای درک بهتر یافته های نمایش داده شده توسط پلتفرم های مختلف توسعه یافته اند، و به طور قابل توجهی حساسیت ها و ویژگی های تشخیص را بهبود می بخشد.

پاسخ همه  سوالات تماس با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/eyelasik_catarac_clinic

لینک تلگرام مطب چشم پزشکی:

https://telegram.me/drmehrdadmohamadpour

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/drmohammadpour

, , , , , , , , , , , , ,
پروفسور دکتر مهرداد محمدپور